THE BOOKSHOP

Instr: Isabel Coixet  Manus: Isabel Coixet
Medv: Emily Mortimer, Patricia Clarkson, Bill Nighy, Julie Christie
Udlejer: Angel Films   Længde: 113 min.  Foto: Fra filmen

I 1959 flytter den unge krigsenke Florence Green til den lille østengelske kystby Harborough i Suffolk. Her køber hun ejendommen ”The Old House”, der har stået tom i årevis. Florence elsker bøger og drømmen er at starte en boghandel i det lille samfund. Florences planer passer ikke byens førende dame Violet Gamart som ønsker at indrette kunstcenter i huset. Hun begynder derfor på alle tænkelige måder at spolere planerne. Florence har kun to allierede, den unge Christine som er ansat på deltid i boghandlen, og den bibliofile eneboer Mr. Brundish, der ikke bryder sig om billeder af forfattere. Spørgsmålet er om dette er nok til forhindre Mrs. Gamart i at jage Florence ud af byen. Filmen er baseret på roman af Penelope Fitzgerald.

Per

25. januar 2021