1. Begivenheder

Begivenhed Views Navigation

I dag

Journal 64

Danmark 2018 Instr:  Christoffer Bro  Manus: Nikolaj Arcel, Bo Hr. Hansen, Mikkel Nørgaard Medv.: Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Nicolas Bro, Anders Hove, Johanne Louise Schmidt Udlejer: Nordisk Film   Længde: 100 min.  Foto:  Fra filmen Velkommen til en ny sæson i Hvidovre Film Klub, vi har igen i år gode film at vise. Den første … Læs videre "Journal 64"

Green Book

USA 2018 Instr: Peter Farelly Manus: Nick Vallelonga, Brian Currie Medv: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Lynda Cardellini Udlejer: Nordisk Film Længde: 130 min. Foto: Fra filmen   Vi er i USA i 1962 og bogen fra filmens titel var en rejseguide for sorte mennesker fra middelklassen, til brug for hvor i sydstaterne de kunne overnatte … Læs videre "Green Book"

ORDETS MAGT

Frankrig, Belgien 2017 Instr: Yvan Attal, Manus: Victor Saint Macarry, Yaël Langmann Medv: Daniel Auteuil, Camelia Jordana og Yasin Houicha, Udlejer: Another World Entertainment Længde: 95 min. Foto:  Fra filmen Neila Salah er en ung fransk kvinde af arabisk oprindelse, der trods en opvækst under fattige kår er kommet ind på jurastudiet. Her undervises hun … Læs videre "ORDETS MAGT"

KURSK

Belgien, Luxembourg 2018 Instr: Thomas Vinterberg   Manus: Robert Rodat Medv: Léa Seydoux, Colin Firth, Matthias Schoenaerts Udlejer: UIP  Længde: 117 min.  Foto: Fra filmen   I det historiske drama Kursk synker en russisk ubåd, dette får store konsekvenser.Filmen er baseret på en sand tragedie, og det er en medrivende thriller, hvor den russiske ubåd eksploderede … Læs videre "KURSK"

SHOPLIFTERS

Japan 2018 Instr: Hirokazu Kora-eda  Manus: Hirokazu Kora-eda Medv: Kirin Kiki, Lilly Franky, Sosuke lkematsu Udlejer: Filmbazar  Længde: 121 min.  Foto: Fra filmen Dramaet handler om en familie af småsvindlere, der på kærlig vis hutler sig gennem tilværelsen. Far og søn lever af ufarlige små tyverier, som lokalsamfundet tilsyneladende accepterer. Filmen skildrer medmenneskeligheden, og det … Læs videre "SHOPLIFTERS"

BREATHE

England 2017 Instr: Andy Serkis Manus: William Nicholson Medv: Andres Garfield, Claire Foy, Tomm Hollander, Hugh Bonneville Udlejer: SF Studios   Længde: 118 min.   Foto:  Fra filmen   Vi er i 1950ernes England, hvor Diana møder Robin Cavendish. De gifter sig og venter barn og tager til Kenya, hvor Robin skal handle med te. Men så rammer … Læs videre "BREATHE"

FØR FROSTEN

Danmark 2018 Instr: Michael Noer Manus: Michael Noer, Jesper Fink Medv: Jesper Christensen, Ghita Nørby, Clara Rosager Udlejer: Nordisk Film  Længde: 104 min. Foto: Fra filmen Jesper Christensen spiller fremragende i denne film, som handler om fattige bønder i midten af 1800-tallet. Jens er en stolt selvejerbonde, der men nød og næppe klarer dagen og … Læs videre "FØR FROSTEN"

AURORE 50 SOMRE

Frankrig 2017 Instr: Blandine Lenoir Manus: Blandine Lenoir, Jean-Luc Gaget Medv: Agnes Jaoui, Thibault Montalembert, Pascale Arbillot Udlejer: 41 Shadows  Længde: 89 min.  Foto: Fra filmen Fransk komediedrama om en kvinde, der kæmper med overgangsalderens plager. Filmen er charmerende, livsbekræftende og   tager fat i det at ældes. Det er forfriskende med en film, som fokuserer på … Læs videre "AURORE 50 SOMRE"

FIRST MAN

USA 2018 Instr: Damien Chazelle  Manus: Josh Singer Medv: Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clark, Kyle Chandler Udlejer: UIP  Længde: 141 min. Foto: Fra filmen I rumkapløbet i 60’erne mellem USA og Rusland gælder det om at blive første mand på månen. Vi er nået til 1969 og vi følger mission Apollo 11 og Neil … Læs videre "FIRST MAN"

ALT FOR MIN SØN

Frankrig 2017 Instr og Manus: Xavier Legrand Medv: Léa Drucker, Denis Menochet, Thomas Gloria og Mathilde Auneveux Udlejer: Filmbazar  Længde 93 min.  Foto:  Fra filmen I Statsforvaltningen mødes et par i forbindelse med en bitter skilsmisse. De har fælles forældremyndighed over deres søn, hun kræver nu fuld forældremyndighed, men han en 7/7 ordning. Bevæbnet med … Læs videre "ALT FOR MIN SØN"

THE WIFE

Sverige, England, USA 2018 Instr: Björn Runge Manus: Jane Anderson Medv: Glenn Close, Jonathan Pryce, Christian Slater Udlejer: SF Studios Længde: 100 min.  Foto: Fra filmen I filmens start, engang i 90’erne velsagtens, venter en fiktiv aldrende amerikansk forfatter, Joe Castleman, på en opringning  fra Svenska Akademien om at han har modtaget den eftertragtede Nobelpris … Læs videre "THE WIFE"

SÅ LÆNGE JEG LEVER!

Danmark 2018 Instr:  Ole Bornedal   Manus Ole Bornedal Medv:  Rasmus Bjerg, Helle Fagralid, Lars Rantje, Harald Kaiser Hermann Udlejer: Nordisk Film   Længde:  110 min. Foto:  Fra filmen Filmen følger den folkekære John Mogensens op-  og især nedture. Rasmus Bjerg gør det rigtig godt, han spiller John Mogensen. Som barn synger han i Danmarks Radios Drengekor, … Læs videre "SÅ LÆNGE JEG LEVER!"

DEN TID PÅ ÅRET

Danmark 2018 Instr: Paprika Steen  Manus: Jakob Weis Medv: Paprika Steen, Lars Brygman, Sofie Gråbøl, Jacob Lohmann m.fl. Udlejer: Nordisk Film Længde: 101 min. Foto: Fra filmen Drama-komedien 'Den tid på året' handler om en begivenhed, vi alle kan relatere til, nemlig juleaften. Handlingen foregår hjemme hos Katrine og Mads, der har to børn samt  en … Læs videre "DEN TID PÅ ÅRET"

LYKKEPER

Danmark 2018 Instr: Bille August  Manus: Bille August, Anders August Medv: Esben Smed, Katrine Greis-Rosenthal, Rasmus Bjerg, Tommy Kenter, m.fl.: Udlejer: Nordisk Film Længde: 162 min. Foto: Fra filmen Lykke-Per er Henrik Pontoppidans klassiske roman fra 1898, som Bille August har filmatiseret til et storslået værk om den vægelsindede Peter Andreas, der på trods af … Læs videre "LYKKEPER"