Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

DEN, DER LEVER STILLE

27. november 2023 - Kl. 19:00 - 20:47

Danmark 2023 Instr: Puk Grasten Manus: Puk Grasten Medvk: Frederikke Dahl Hansen, Jens Albinus, Sarah Boberg Udlejer: Nordisk Film. Længde: 107 min.

Ihukommende nogle medlemmers noget skeptiske reaktion i sidste sæson, hvor filmklubben tre på hinanden følgende uger viste dystre film, så kan vi lige så godt slå fast: dette er ikke nogen feel-good film. Per Juul Carlsen (som vi får besøg af i oktober) gav 5 stjerner til filmen, der “lader os opleve, hvor grum en barndom kan være”. Andre anmeldere var knap så rundhåndede.

Filmen er bygget over Leonora Christine Skovs bestseller med samme titel og hun modtog i 2018 De Gyldne Laurbær for sin roman.

I denne film kastes vi direkte ind i tilværelsen hos den unge forfatter Leonora. Hendes forældre kommer på besøg i hendes nye lejlighed, og inden længe er stemningen virkelig dårlig; forældrene hævder, at hun har svigtet dem ved at flytte hjemmefra, og hurtigt får man en klar fornemmelse af, at hun har følt sig uelsket fra barn af. Ifølge flere anmeldere er Frederikke Dahl Hansen “eminent i rollen som på én gang sårbar og stærk kvinde”.

Poul Richard

Dato: