SDF

HVIDOVRE FILMKLUB ER MEDLEM AF  SAMMENSLUTNINGEN AF DANSKE FILMKLUBBER

Sammenslutningen af Danske Filmklubber er en interesseorganisation for landets voksenfilmklubber.
SDF blev stiftet d. 7. september 1952.
SDF`s formål er at styrke de danske filmklubbers arbejde for at udbrede kendskabet til og udvikle interessen for filmen som kommunikationsmiddel og som kunstart.
Det er SDFs opgave at repræsentere filmklubberne som en samlet forbrugerkreds over for myndigheder og organisationer.

Hvert år får bestyrelsen i Hvidovre Filmklub tilsendt et filmkatalog fra SDF med titler og omtale af de film, vi har mulighed for at leje.
Hvert bestyrelsesmedlem vælger 25 film, som de mener bør vises i filmklubben.
Foruden lyst til at se bestemte film, lægger vi vægt på forskellighed i genre og oprindelsesland.
Sammen med forslagene fra medlemmerne, udvælges de film, som får flest ”stemmer”.

I denne sæson har medlemmernes ønsker haft indflydelse på valget af 11 film.

www.danskefilmklubber.dk kan alle downloade årets Filmkatalog, for at hente inspiration til at se gode film.

HVIDOVRE FILMKLUB

www.hvidovrefilmklub.dk