Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

CAFÉ SOCIETY

26. marts 2018 - Kl. 19:00 - 21:30

USA 2016
Instr: Woody Allen  Manus: Woody Allen
Medv: Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Steve Carell, Corey Stoll, Jeannie Berlin
Udlejning: Scanbox   Længde 96 min.  Foto: Fra filmen

Cafe Society er en smuk, vittig og charmerende komedie om kærlighedens vilkår  i en kynisk verden.
Filmen foregår i 30’ernes USA. Den unge kejtede Bobby Dorfman forlader sin snakkende jødiske familie i  New York for at prøve lykken i Hollywood, hvor hans onkel har succes som agent for stjernene.
Onklen har travlt med at pleje sine rige kunder, så han har ikke tid til at tage sig af Bobby, som bliver overladt til onklens sekretær. Hun viser ham rundt i filmens verden. Bobby forsøger et forhold, men hun har en kæreste, og hun vil ikke involvere sig, så Bobby rejser tilbage til New York.
Han bliver bestyrer i sin både kriminelle elskelige storebrors natklub Cafe Society, der netop repræsenterer det, han hidtil har hånet.
Omkring dette lægger instruktøren en mosaik omkring familiens kvaler og konflikter. Han formår ved sin humor, at få os til at se ind i sprækken af håb og fortvivlelse, der kunne være vores egne, men han gør det på en måde, der får os til at glemme os selv. Det er både virkelighedsflugt og påmindelse.

Filmen er smukt fotograferet og giver et smukt billede af New York og Hollywood i 1930’erne.Velkommen til en ny Woody Allen film.

Dudder

Dato: